sâmbătă, 20 septembrie 2014

Tableta - moft sau necesitate?


     De cate ori nu ati auzit ca tableta e un moft, un dispozitiv scump cu o utilitate indoielnica, din moment ce ai acasa PC si telefon performant? Eu sunt de alta parere. Tableta reprezinta un calculator personal mobil complet, mai mare in dimensiuni decat un telefon mobil si generatia urmatoare dupa calculatoarele portabile. Este posibil ca dupa un an de zile o tableta low-cost sa nu mai mearga la fel de bine ca la inceput. Mi se pare normal atat timp cat performanta unui produs electronic se reflecta si in pret datorita componentelor din dotare. Imi doresc o tableta si de aceea am studiat ofertele unor producatori consacrati ca sa nu imi para rau mai tarziu ca am aruncat cu banii. Mi-a atras atentia tableta Samsung pentru ca are performante recunoscute si de alti utilizatori.


     Pentru copilul meu tableta va fi un puternic concurent al consolelor portabile de jocuri datorita dimenisiunilor reduse. Pentru mine si sotul meu, mari iubitori de citit, ea poate inlocui cartea incomoda pe care o caram zilnic in geanta prin transportul in comun si putem transforma tableta intr-o adevarata biblioteca mobila. Sotul meu prefera sa asculte muzica cand se relaxeaza dupa o zi de munca. Avem noroc ca magazinele specializate pun la dispozitie muzica si diverse aplicatii incat tableta se poate transforma intr-un un super centru multimedia mobil. 
     De multe ori mi s-a intamplat sa asist la un eveniment interesant si in acele momente as fi vrut sa-mi notez impresii “la cald” dar nu aveam la dispozitie o magazie mobila pentru gestiunea tuturor documentelor de tip office. Stiti acel sentiment de bucurie cand faci o poza si vrei sa o pui pe net imediat, sa arati prietenilor ceva deosebit? Ei bine, cu o tableta poti accesa o pagina web in doar cateva secunde de cand ai luat tableta in mana. Ce spune asta? Mobilitate si confort in relatiile la distanta!
     Inainte de a ma decide sa o cumpar m-am gandit: - poate voi citi o carte pe ea, voi naviga pe net din pat, lejer, fara sa mai stau pe scaunul de la birou in fata calculatorului, ma voi juca, voi face poze pe care sa le trimit instant pe net, voi asculta muzica… si cam atat. Acum am descoperit ca se pot face mult mai multe lucruri: - pot sa vad filme si seriale, pot citi presa online si pot scrie articole pe blog atunci cand ma “loveste” inspiratia, pot sa imi iau notite indiferent de locul unde ma aflu. Daca sunt in varf de munte si am chef sa fac poze pe care sa le trimit prietenilor, functia 3G/4G imi acorda mobilitate si conectivitate la Internet incat pot scrie si e-mail-uri chiar de acolo. Accesul la alte aplicatii care folosesc conexiunea la Internet, precum Facebook, mesagerie instantanee sau Skype este la fel de rapid. Nu ma ratacesc datorita dotarii cu Google Search si Maps si imi pot edita pozele cu Photo/video editor. Super! 
     Pentru cei ce isi doresc acest gadget doar pentru audio si video cred ca performanta de video playback pana la 7 ore, audio playback pana la 25 ore si dotarea cu microfon incorporat si boxe stereo spune multe.
     Eu prefer o tableta slim, super portabila cu dimensiunea ecranului de 7” sau 8”, cu o baterie performanta si care sa fie capabila sa-mi ofere tot ce v-am povestit mai sus. Si nu pot spune ca o tableta poate fi inlocuita de un telefon performant, pentru ca eu nu am asa ceva.
     Mobilitatea, ergonomia, capacitatile multitouch si portabilitatea vor transforma orice tableta in cel mai ravnit gadget din viitorul apropiat. Sunt sigura! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu