miercuri, 3 decembrie 2014

Covera iti transforma gradina in catwalk


     Stim cu totii ca natura, cu frumusetea arborilor ce se trezesc la viata primavara si a campurile intinse cu flori multicolore specifice fiecarui anotimp, ne influenteaza starile sufletesti.
     Cand soarele straluceste si florile isi deschid petalele gingase dezgolindu-si frumusetea interioara simtim cum bucuria ne inunda sufletul si zambim. Cand ploile interminabile cu ropotul lor asurzitor culca la pamant frunzele copacilor si arbustilor lasandu-i dezbracati in calea iernii nemiloase, o tristete involuntara ne cuprinde. Si atunci, cum putem gasi cheia fericirii care sa ne aduca un aport ridicat de energie in fiecare anotimp? Solutia ar fi o gradina a visurilor, pe care toti ne-am dori sa o putem ingriji, care sa ne bucure privirea si sa creeze in jurul nostru o atmosfera de basm prin creatiile parfumate si placut colorate ale naturii, flori, arbusti, pomi si plante decorative.

     Mi-am imaginat adesea cum ar fi daca as avea o gradina numai a mea prin care pasii sa ma poarte cu mandrie pe aleile intortocheate, unde arbustii fructiferi strajuiesc pana toamna tarziu, in luna noiembrie.

 
 
     
     In dreapta, aleile de trandafirii Hocus Pocus ce incanta privirile prin coloritul lor unic, un amestec exuberant de galben si rosu inchis ce se poate schimba in fiecare sezon. Spui Hocus Pocus si apar alte flori, cu rosu inchis pe o tija si galben pe o alta tija, sau jumatate de floare galben si cealalalta jumatate rosu inchis, cu petalele asezate in straturi asemeni personalitatii mele, cea care iubesc trandafirii. Printre ei rasar, ca o lumina, trandafirii galbeni cu parfumul lor discret si tufele cu trandafiri albi vigurosi.


 

     In stanga, arbustii fructiferi cu ale lor fructe-bobite ce pot fi consumate oricand pe toata perioada anului ma invita la o degustare de merisoare, afine, mure negre zemoase sau coacaze. In locurile mai umbroase, se ridica agale tufele de zmeur ce ne incanta vara cu fructele parfumate, cu gust dulce-acrisor, bogate in vitamine si minerale. Ele imi aduc aminte de casa bunicilor si copilaria mea, cand in vacantele de vara ma delectam si aceste fructe aromate si pline de vitamina C.


     In spatele gradinii, aranjata si dichisita ca o sala de bal, se ridica o constructie incapatoare in care sunt depozitate uneltele pentru gradinarit, masina de tuns iarba, generatorul de curent si freza de zapada cu servodirectie ce asigura o manevrare usoare in spatiile inguste care necesita viraje. De ce am amintit de freza de zapada? Pentru ca, iata, a venit iarna si o gradina bine ingrijita ne va bucura privirea chiar in acest anotimp rece si trist.

     Nu v-am povestit nimic despre partea din fata a gradinii. Aici margaretele albe, pure si inocente, uimitor de luminoase, au reusit sa se imprieteneasca cu orhideea cea exotica si eleganta ce detine un aer mistic, putin distant. Printre ele, brandusa de primavara si cea de toamna se cauta tot timpul asemeni celor doua surori alungate de mama lor vitrega de acasa, asa cum spune traditia populara, imprastiind o mireasma imbietoare, dar si pofta de viata si buna dispozitie. 

     Un intrus care nu si-a gasit locul, crinul, a decis sa se inalte maret si mandru in imediata vecinatate a intrarii, simbolizand speranta si triumful.

     Precum modelele dau valoare unei tinute, prin maniera de prezentare a stilului personal adaugand tuse personale si fler, asa imi imaginez eu gradina de vis, un catwalk in natura invaluit de parfum si culoare la care si-a adus o contributie importanta Covera. Iar eu, incep aventura plimbarii printre frumusetile gradinii.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu